שיווק עקיף- איך זה עובד?

שיווק עקיף הוא חלק נכבד ומרכזי ביחסי ציבור. הוא אחת מהדרכים להביא אליכם קהל לקוחות רלוונטי והוא גם מהיר, יעיל וקל יחסית לביצוע. ולמרות זאת- רוב האנשים לא יודעים מה הוא, איך להשתמש בו, או ממעיטים בערכו. אז אני פה בשביל לומר לכם- שיווק עקיף עובד! ולא רק עובד, עובד מעולה!

מה זה אומר שיווק עקיף?

הכוונה היא לכל אייטם, כתבה, שיתוף פעולה בו מוזכר המותג שלכם אך לא ישירות. כלומר- אם חברתם למעצבת שמלות בשביל הפקה והמותג שלכם הוא איפור- ההפקה היא של השמלות לא שלכם אבל אתם תקבלו- תמונות, חשיפה לקהל ואזכור שם המותג.

אם למשל יש לכם עסק של בגדי תינוקות אתם יכולים לפרסם כתבה על איך להלביש תינוק באתר הורות ראשונית עם תמונות של המותג וכמובן קרדיט ואפילו לינק. וזה בלי להזכיר את שם המותג ולהמליץ לאימהות ללבוש את הבגדים שאתם מייצרים.

יש עוד המון דוגמאות- אבל בעיקרון השיווק העקיף הוא להכניס את המותג שלכם, בין אם שירות או מוצר דרך כתבה או הדרכה או בשיתוף פעולה. זה לא עולה כסף, זה בהחלט מגדיל את החשיפה שלכם וגם מייצר שיתופי פעולה חדשים והכרויות עם אנשים וזה תמיד טוב.

אני מאוד אוהבת להשתמש בשיווק עקיף- לקדם אג’נדות ואנשים דרך כתיבת כתבות ומאמרים. ככה אני גם מייצרת תוכן איכותי ורלוונטי לקריאה, גם מגיעה לקהל היעד וגם חושפת את המותג. והמותג? הוא מקבל חשיפה רלוונטית ולא רק פרסומת של המוצר שלו אלא ערך מוסף שהוא חשוב ביותר. חשוב לשים דגש על תוכן איכותי ורלוונטי ולא מכירתי- כי תזכרו שמדובר בדרך עקיפה למכור ולשווק ולכן אם אתם רוצים לפרסם- מכרו בפרסומת. אם אתם רוצים מעבר ובנוסף- כתבו אייטם או כתבה רלוונטית ושתפו פעולה וכמה שיותר.

בהצלחה!